peMakLuMAn daa....

aDelah Ini DiumuMkaN bAhAWasAnYa adaLAH tAK dibEnarKAN seBarAng AyaT yAng BeruNSur Lucah, CaRut, CaCi-Maki yaNg BleH mENiMbULKAan iSU KePadA BanGSa, AgaMa, NeGara daN Kata2 Yang SamE WaktUNya MelaInKaN DaRiPaDa TauKe BLOg sEnDiRi...... HarAp SemuA PeLaWat DapAt MeMaTuHI perATUraN SuCi ini......Idop Budi BAHasa...
budi bahasa, budaya kita!

boycott la wei...

http://inminds.co.uk/boycott-brands.html

Tuesday, June 16, 2009

kisah2 dlm idopku part 4

Sambung lagi

21) around dajah 2-4-..x igt sgt la….aku ngn wani ( d kangkar pulai otai!) sll la wat aktiviti lasak2, lepak, ganas, dan juga aktiviti bodoh…ade beberapa perkara bodoh yg dipercayai menjadi gurauan terlampau n turun2 temurun di pas oleh aku n wani…antaranye
22- wani ade ckp yg kat kangkar pulai ni..area rumah dia dulu selalu malam2 muncul musang bermata merah..musang ni suka jalan kat wire telefon/wire letrik..n mata dia shining giler kaler merah..xtau la btul ke x…masa kecik dulu aku yo yo je layan citer wani ni…ntah ye ntah tidak..tp ak mcm pnah nmpk..xtau la klo tu hanya imaginasi aku je…..

23- pastu, aku n wani ni pnah wat kaset yg paling bodoh dlm sjrh idop aku..masa kecik ad prog kat radio ‘adik bersama mak long’ (aku pn x igt d exactly nama prog tu, tp lbih kurg r bunyi nye)..dlm prog ni mak long ni jd host, n dia ade cerita2 mcm utk kanak2….aku n wani pun wat gak r..aku jd DJ n wani jd panel jemputan utk cerita kanak2…smpai skrg aku igt, wani dok cerita psl HEIDI…mmg kalo dgr blik kaset ni…sure gelak guling2…aku pun x pasti kaset ni kt aku ke kt wani…aaaaaaaaaaaa..ade gak cite2 aku dlu nk jd DJ…tp..x jd la plak…(kredit to my beloved brother, ihsan afifi yg remind me psl kaset ni..klo x, lupa dh kenangan ni)

24- slain itu, aku igt aku pnah g rmh syakirah..time ni wani dh pindah seri pulai…so dia jd jiran shark…g rmh shark, konon nak wat kek..yg ak x leh lupa..time pecah telur utk masuk dlm kek tu…abis telur tu pecah atas meja..bukan main berjoget lg telur tu..susah nak masukkn balik telur yg dh pecah tu…pastu..mmg sepah abis la meja rumh shark…mcm la buat kek berpuluh2..wat bazir bahan makanan je…ish ish ish

25- bila ckp psl kek, teringat ade skali tu, aku nk try wat kek…kali ni aku wat kt rmh aku, ngn akak aku..pastu pakai mix yg mmg sedia ade tu..just add butter, telur, air tu je…besenye, kitorg pakai brand yg kotak biru ade gamba butterfly tu…kali ni kitorg sje r try brand kompeni melayu..ala2 nk tolong bangsa sendiri la konon..pastu aku igt lg, ingredient dia letak telur smpai 8 biji which is normally aku rase utk that propotion, cukup la telur 5 biji je…pastu…end up, kek coklat tu jd mcm dodol…adik aku yg sapit tu, asyik kutuk ktorg je psl dodol tu…smpai skrg akak aku trauma buat kek..n sebab tu la aku x nmpak dia wat kek lg dh…n kitorg nye famili lak, stick with brand yg lmbang butterfly tu…ah….stress woo kek jd dodol..tp cam best je kalau nk raya..dodol spesel!...msk nasi gak senang n sedap

26- Pastu, igt lg ms nadia hanisah br blik dr overC…time tu ak x kelas ngn dia….tp pnah kitorg nye subjek PJ gabung 2 kelas…so time tu main baling2 bola je…yg x leh blah..klo org baling ke nad je, mesti dia lari..taknak sambut….dia punya takut ke bola tu…mmg xleh lupa la…xtau la apsal dia takut sgt…musykil2…so nad, if u still remember, hope leh jwb kemusykilan ana ni….

7 comments:

  1. "o nad, if u still remember, hope leh jwb kemusykilan ana ni…."

    tiba-tiba guan ana anti bila cakap ngan budak hidayah.
    huhu

    ReplyDelete
  2. pasal Ali & Adi xde? perang kat jambatan kubor.

    berbasikal ke kedai pakcik amin utk maggi

    pasal una ngan sapit dok perah otk compose lagu? di kala mlm bla bla bla

    ReplyDelete
  3. to kie: ler...ngn dak hidayah xleh nk ubah la...dh larut....hoohohoho

    to sapit :sabo2...byk lg nk tulis ni..main kt blkg rmh pcik mahmood..begaduh ngn ali n adi..depa bakar kelapa sawit..gile....mcm2 lak dlm otak

    ReplyDelete
  4. kek dodol. dodol kek.

    kuih london almond pedas.

    macam2 projek kuih muih tergendala

    ReplyDelete
  5. haha
    yg kuih london almond pedas tu x dpt nk tlg r


    d moral of d story
    selalu bertukar2 makanan ngn jiran sblh (esp makcik enon) dpt mengeratkn silaturrahim sambil menjamin kesedapan hidangan

    slmt mencuba!

    ReplyDelete
  6. buat pasu siap dlm sungai, budak2 berlawan dgn ular sawa, nyanyi lagu casper wahahahah!!

    ReplyDelete
  7. lagu casper yg mmg hit!
    istepak tupe...dh mcm bhs africa!

    ReplyDelete

apakah?