peMakLuMAn daa....

aDelah Ini DiumuMkaN bAhAWasAnYa adaLAH tAK dibEnarKAN seBarAng AyaT yAng BeruNSur Lucah, CaRut, CaCi-Maki yaNg BleH mENiMbULKAan iSU KePadA BanGSa, AgaMa, NeGara daN Kata2 Yang SamE WaktUNya MelaInKaN DaRiPaDa TauKe BLOg sEnDiRi...... HarAp SemuA PeLaWat DapAt MeMaTuHI perATUraN SuCi ini......Idop Budi BAHasa...
budi bahasa, budaya kita!

boycott la wei...

http://inminds.co.uk/boycott-brands.html

Wednesday, June 10, 2009

kisah2 dlm idopku part 3

salam
so macam biasa
nak sambung lagi citer ni

16- masa dajah 5/6- ingat lagi aku,wani,ruaa,dayah g main loji UTM tu
yg dekat ngan rumah ruaa...ntah..xtau la apa yg best...dok berendam tak nak kuar dr situ..
smpai baju kotor giler...cuci pun x nak kuar kotoran..terpaksa pinjam baju ruaa, then esoknye, ruaa bw baju wani ke skola, sebab kalau tak, kantoi la ngan mak wani yang wani dok brendam dalam loji tu..tangkap ikan kecik2 je pun dah semangat

17- masa skola dulu- tiap kali koko..bus pak atan akan hanta sume dak2 area taman U,UTM, balik..so time tu, aku igt lg..selalu panggi syatila..doctor TILL sebab dia tinggal kat jalan perubatan..time tu, ade gak titiek sulastri nye rumah area tu...xtau la apa cite dak ni

18- masa dajah 5- aku selalu begaduh ngan zaid gemuk( aku bukn nak ejek dia gemuk, tapi sebab zaid ade..1 zayd gemuk..1 zahid kurus...)so, nk define dorang, kene r letak tittle kt belakang tu....nak djadikan citer, zayd gemuk ni kelas sebelah (kls ngn wani)..aku lak kelas lain...tp aku sll je nk lepak2/borak2 kelas wani..nnt zayd tu dok sebok2 je ..x bg kitorg borak2.....so, asyik berperang ngan dia sampai begaduh pukul2 ngan batang penyapu..pk pk balik..rase macam zayd tu berpenebat memanjang, rilek je orang pukul dia ngan penyapu...ish rase bersalah lak...sori zayd..ko pun dulu suka kacau sume org..mmg layak kene penyapu ngn kitorg

19- masa daajah 6- aku igt lg, ruaa begaduh besar ngan satu mamat A ni..ruaa mg sll begaduh ngn mamat A..kisahnye sbb si mamat A tu mmg perasan je dr skola, sll sgt igt sume banat suke dia...mmg la ruaa ske dia pun..tp klo dia x ske ruaa pun, xyah la sampai terbalikkn meja ruaa...aku x puas hati ngn mamat A psl tu la...dia xpnah say sori ats apa dia...one day, lps mamat A terbalikkn meja ruaa..abih beterabur brg2 ruaa, ruaa geram..dia sound mamat A..then, mamat A amik selipar baling ke ruaa..mmg tepat kene ruaa..ruaa bengang giler...time dia baling tu, mmg dpn mata aku...sbb tu r aku xske mamat A dr skola..smpai skrg kot..rase mcm berasap je ngn dia...dah r ske buli org...ruaa lak pnah cube balas baling seliper ke dia, tp mamat A dpt elak kot... skrg mamat A ni kt uia...amik kos yg kene mengena ngn aku...ish, aku mmg xleh la ngn dia ni..apa2 pun.,, sori r mamat A...

20- dah abg aku ade comment psl syampoo tu- so aku pun ceritakn la- dulu ms kecik2,ak x suke mandi...tp skali mandi, berjam jam..sbb ak ske sgt jual product..ye r, pengaruh SMART SHOP yg sll kuar kt tv tu.aku asyik nak jual product je...agaknye dr situ la aku develop skill jual2 brg kt ebay, jual brg kt utm, jual brg kt skola...kirenye,xd r buang ms kt toilet..at least ade r skill develop utk hr tua2 ni..hihihi


..........sambung kemudian.................

11 comments:

  1. hahahah..gelak2 tak tahan!

    kisah ruaa n mamat A.. nt terkantoikan gak aa nama dia.. terlepas pndang ek.. hahahaha

    lawok2

    .gelinye korg mandi loji!!

    ha'ah ek.. pekabo la titiek..

    ReplyDelete
  2. mamat A ni nama dia Uzair ke?

    ReplyDelete
  3. to mai: alamak..terkantoi lak...semangat sgt tulis, asalnye tulis nama dia..pastu tukar jd mamat A..pastu, tu yg terlepas pandang..sori2...
    ntah,taktau pe citer titiek

    to kie: no komen...aisemen

    to sapit: tu geram luah perasaaan smpai terluah plak nama yg bukn nama sbnar....hihiihi

    to uzair: sori bro..baik ko g cr ruaa cepat2 n g minta maaf...if ko bc blog aku ni la..ak pn minta maaf gak

    ReplyDelete
  4. tuh blom jadik DJ radio lg tuh hahahaha

    carik balik kaset2 tuh pasang time kawen kang wahahahaha

    ReplyDelete
  5. ah
    tidaaaaaaakkk
    kisah dj radio akan di ceritakn kemudian
    kaset selaamat dlm simpanan una
    ohohohoho

    mampus pasang time kawin

    ReplyDelete
  6. ala, pasang je la kaset DJ tu. pastu, suruh kak asma buat miming. sure org tak tau sape yg jadi dj

    ReplyDelete
  7. ish suara kakak n una mana same
    ade ke nak mimin
    hauahuahuahuah

    don try this at kenduri ok!
    malu2

    ReplyDelete
  8. huhu tiap2 cerita rasa nk komen
    pastu tiap2 komen pun rasa nk komen
    hahaha

    ReplyDelete
  9. tu namanya konpius dlm mengkomen
    kne blaja teknik mengkomen yg hebat dr ak or adikbradik ak
    slmt mencuba!

    ReplyDelete

apakah?