peMakLuMAn daa....

aDelah Ini DiumuMkaN bAhAWasAnYa adaLAH tAK dibEnarKAN seBarAng AyaT yAng BeruNSur Lucah, CaRut, CaCi-Maki yaNg BleH mENiMbULKAan iSU KePadA BanGSa, AgaMa, NeGara daN Kata2 Yang SamE WaktUNya MelaInKaN DaRiPaDa TauKe BLOg sEnDiRi...... HarAp SemuA PeLaWat DapAt MeMaTuHI perATUraN SuCi ini......Idop Budi BAHasa...
budi bahasa, budaya kita!

boycott la wei...

http://inminds.co.uk/boycott-brands.html

Tuesday, July 21, 2009

kenangan tokwan 1927-2009

salam
hari ni aku check in hotel Intan kat holburn street
pastu, setelah penat smlm belepak2 di dunnottar castle
rase nk tido 1 hr n akn buat keje utk design ptg nnt
masa bangun utk solt zhr, tekejut gak r dpt msg dr unknown no..cakap yg atuk ak dh xd
'adik2..tokwan dh kembali ke rahmatullah'...ish..xtau nak habaq r rase cmne

terus teringat aktiviti slama 2 migu besama tokwan aritu

klo dipikirkan balik
jasa2 ak x leh lawan r ngn jasa2 abg2 n adik ak, akak ak, ayah n umi...dorg ni lg byk bejasa pd tokwan n ak xd r wat aapa sgt

sblm fly aritu ak ckp kt tokwan

aku : tokwan, una dah nak pegi ni...
tokwan: hang nak pi mana?
aku : nk g UK, pi sambung belajaq...
tokwan: uk? england ka?
aku : dak aih, scotland
tokwan: ooo, tempat mak hang dulu...jauh tu...14 jam dalam kapai tebang
aku: 17 jam tokwan...tempat una lagi jauh..aberdeen..lagi sejuk
tokwan: hang belajaq jauh2 wat pa?baik hang dok sini

pastu tokwan pegang tangan aku kuat2
aku nampak tokwan macam nak nangis je ..air mata dia begenang je (ala2 novel)..
aku pun apa lg, melalak la jugak

dah tu sume 1 rmh melalak aku nak fly
hahahaa..aku cadang tak nak nangis...tapi dah tokwan menTrigger air mata...abih la..banjir

teringat lak dok teman tokwan solat n baca doa..aku baca post abg ak kt blog dia, mmg byk btul jasa2 dorg bebanding ak...sedih gak tokwan dah takde..

so, senang citer..aku dah takde sape2 yg boleh dipannggil atuk/nenek..kecuali ayah kalau ayah dpt pangkat dato' nanti

Alfatihah

allahumma firglahu warhamhu wa'afihi wa'fu'anhu

wassalam

p/s..slps bernangis2 n ak masuk kete utk betolak, on d way ke larkin..leh plak x jd..patah balik rmh nk jumpa kakak dlu...tokwan pun tanya, hang kata nak pi belajaq?
aku senyum je r ckp, tak jadi..tunggu kakak balik dr ospital...sume org marah n ckp..buang air mata je dh melalak td...

hehehehh

3 comments:

  1. buang karen je melalak. seb baik abg takde. haha

    ReplyDelete
  2. ki dh melalak before tu
    ngeh ngeh ngeh

    tp serius mcm drama je
    pastu siap leh x jd

    ReplyDelete

apakah?