peMakLuMAn daa....

aDelah Ini DiumuMkaN bAhAWasAnYa adaLAH tAK dibEnarKAN seBarAng AyaT yAng BeruNSur Lucah, CaRut, CaCi-Maki yaNg BleH mENiMbULKAan iSU KePadA BanGSa, AgaMa, NeGara daN Kata2 Yang SamE WaktUNya MelaInKaN DaRiPaDa TauKe BLOg sEnDiRi...... HarAp SemuA PeLaWat DapAt MeMaTuHI perATUraN SuCi ini......Idop Budi BAHasa...
budi bahasa, budaya kita!

boycott la wei...

http://inminds.co.uk/boycott-brands.html

Thursday, March 26, 2009

oksigen yang berlari...

aku makin menjadi insan seni
makin menghalus
makin menghilang
makin telus
makin suram

aku menjadi oksigen yg berlari
menjauh dari carbon pemusnah
mencuba hidup subur
sendiri
berkongsi dan dikongsi
aman....

aku makin mendongak ke langit
biar silau
biar pedih mata
terus mencuba
melihat dengan hati
memerhati dengan akal
memandang dengan kebijakan

aku makin berharap
tidak pernah putus
hidup tenggelam timbul
sunyi sepi, riuk pikuk
penat..

bukan aku makin membenci
bukan aku makin disakiti
bukan aku makin dijauhi

bukan..bukan..bukan


1pm 260309-karya org stress

4 comments:

  1. ending..
    to be continue
    lps stress next submisi
    br sambung

    cite psl oksigen yg dikejar lak

    ReplyDelete
  2. haa.

    una makin menghalus? biar benar

    ReplyDelete
  3. haahhaahhaah
    jiwa halus
    badan kembang
    wakakakakakakk

    ReplyDelete

apakah?